Известие

Collapse
No announcement yet.

За датчика на огледалото и климатроника - 156

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • За датчика на огледалото и климатроника - 156

    Колеги,
    тоя датчик на дясното огледало дали е същия, от който климатроника взема информация за външната температура?
    И температурата, която изкарва на борд комп-а, дали също идва от там?
    Проблема е, че като ми правиха климатика на уреда излизаше, че външната температура според климатроника ми е 21 градуса(беше по-скоро 31 ) и не се влияе от нищо(момчето е електричарче и каза, че може да са му сложили едно съпротивление да си седи на 21, ако нещо е развален).В резултат на което, според мен, като си пусна климатроника на 21C и нагоре, колата започва да вкарава въздух отвън на Ауто, защото си мисли, че е студен, а той реално е 30 граудса, та климата се бърка така.

    На борд компа си изписва що годе(+/- 1C) вярна температура?
    156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

    OEM & Ventura Garage
    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

  • #2
    До колкото знам,това е само датчикът за външна температура.Представлява един терморезистор.
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
      До колкото знам,това е само датчикът за външна температура.Представлява един терморезистор.
      Това, че е за външна температура ми е ясно.
      Въпроса ми е, климатроника ползва ли тоя датчик и борд компютъра от него ли взема информация за външната температура?
      156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

      OEM & Ventura Garage
      http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Satanism Покажи съобщение
        Това, че е за външна температура ми е ясно.
        Въпроса ми е, климатроника ползва ли тоя датчик и борд компютъра от него ли взема информация за външната температура?
        Ползва го. От там се взема външната температура.
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #5
          Да ползва го колега и ако той не ти работи като хората и климатроника сдухва!На Пежото ми 307-ца се беше развалил и лятото даваше температура от -10/12 градуса и климатроника вътре топлеше на умиране!Доста е кофти!
          Audi A6 3.0 TDI
          Infiniti FX35

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
            Ползва го. От там се взема външната температура.
            Ползва го кое, климатроника или борда?или и двете?
            156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

            OEM & Ventura Garage
            http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

            Comment


            • #7
              По мое скромно мнение (може и да греша): Борд компютърът изписва външната температура, вземайки данни от датчика, който се намира на дясното огледало. Климатроникът взема данни от температурния датчик, който се намира вътре в купето (при 156 преди фейслифта се намира на централната конзола, вляво от бутона за аварийните, за тези след фейса незнам къде е). Логично е климатроникът да се интересува от температурата в купето, а не от външната, ама не съм съвсем сигурен де.
              Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2000 ех

              Comment


              • #8
                И от външния се интересува
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Peter_63 Покажи съобщение
                  По мое скромно мнение (може и да греша): Борд компютърът изписва външната температура, вземайки данни от датчика, който се намира на дясното огледало. Климатроникът взема данни от температурния датчик, който се намира вътре в купето (при 156 преди фейслифта се намира на централната конзола, вляво от бутона за аварийните, за тези след фейса незнам къде е). Логично е климатроникът да се интересува от температурата в купето, а не от външната, ама не съм съвсем сигурен де.
                  Не си прав, колега, защото климатроника управлява дали въздуха да влиза отвън или да циркулира вътрешния спрямо тоя датчик, освен това компресора се интересува от външната температура, защото под +4 градуса изобщо не се включва
                  156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                  OEM & Ventura Garage
                  http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Satanism Покажи съобщение
                    освен това компресора се интересува от външната температура, защото под +4 градуса изобщо не се включва
                    Интересно ако не включва под 4, какво суши въздуха като го пусна на климатик през зимата (само парното не е толкова ефективно)?
                    Welcome to the real world

                    Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от morfius Покажи съобщение
                      Интересно ако не включва под 4, какво суши въздуха като го пусна на климатик през зимата (само парното не е толкова ефективно)?
                      Притваря клапата за топлото
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                        И от външния се интересува
                        Първоначално публикувано от Satanism Покажи съобщение
                        Не си прав, колега, защото климатроника управлява дали въздуха да влиза отвън или да циркулира вътрешния спрямо тоя датчик, освен това компресора се интересува от външната температура, защото под +4 градуса изобщо не се включва
                        Признавам че сте прави, само дето не са +4, а +2 градуса. Трябваше по-рано да отворя менюъла, ето какво пише там:

                        --------------------------------------
                        WARNING:
                        The climate control compressor cannot work when the outside temperature is less than 2°C. Therefore, it is recommended that the internal air recirculation function is not used when the outside temperature is low, as the windows could mist over rapidly.
                        --------------------------------------

                        Колега Satanism, само не ми стана ясно какво имаш предвид като казваш: "... климатроника управлява дали въздуха да влиза отвън или да циркулира вътрешния ...". Аз си мислех, че компресорът върти вътрешния въздух само ако се включи бутона "Air Recirculation", ама изглежда досега съм бил в пълна заблуда . Сори, ако се откланям от темата.
                        Last edited by Peter_63; d.m.y г., 17:01. Основание: .
                        Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2000 ех

                        Comment


                        • #13
                          Компресора не върти никакъв въздух.
                          Все пак циркулацията на въздуха в купето е нещо съвсем отделно от работата на компресора на климатика

                          А при мъгливо / мокро време клапата за външен въздух се държи отворена.

                          Освен ако не си на режим пълен автоматик - тогава климатроника би следвало дам да си решава кога да я отваря и затваря, на къде насочва струята въздух и с каква сила ( поне на Либрата е така)

                          И все пак как работи функцията размразяване/премахване на изпотяването от стъклата?
                          Като изключим че пуска да духа макс топло на стъклата ?
                          За да има ефективно изкарване на влагата от купето според мен се пуска и климатика.
                          Абе шантава работа.

                          п.с Прочетете си в книжката на колата как точно се управлява работата на клапата за външен въздух "Air Recirculation"
                          Примерно при мен е с един бутон със диодче:
                          Не свети - авто режим
                          Оранжево - принудително отворена клапа
                          Зелено - затворено.
                          Last edited by pr_00f; d.m.y г., 17:08.
                          Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                          ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                          Comment


                          • #14
                            Е баш тая опция - размразяване/отвлажняване - при мен включва и лампичката на компресора.
                            Welcome to the real world

                            Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                            Comment


                            • #15
                              Еми да де, идеята е радиатора на климатика в купето да се охлади и влагата във въздуха да кондензира върху него, след което да изтече от купето през дренажната тръбичка.
                              Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                              ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                              Comment

                              Working...
                              X